Ciasto czekoladowe otulone kreme czekoladowym z kandyzowaną czereśnią

Dzisiaj w Poznaniu w Klubie mojego Kumpla odbywa się impreza Charytatywna /http://www.facebook.com/events/534559996570386/ z tej okazji upiekłam ciasto na licytację, mam nadzieję że będzie smakowało i zbiorą dużo pieniążków dla chorego Filipa

SKŁADNIKI: TORTOWNICA: 26 CM

2 łyżki kakao niesłodzonego
1/2 szklanki pokruszonej czekolady gorzkiej, 3 paski
1/2 szklanki wrzącej wody
3/4 szklanki mąki pszennej
3/4 łyżeczki sody
1 szczypta soli
1/4 kostki masła, temp pokojowa
3/4 szklanki cukru drobnego
1 duże jajka
1 -1/2 łyżeczki ekstraktu wanilii
1/2 szklanki mleka 3.2 % 

KREM CZEKOLADOWY

1/3 kostki masła, miękkiego
1/3 szklanki kakao
2 szklanki cukru pudru
1/3 mleka
1 łyżeczka ekstrakt wanilii
kandyzowane czereśnie i wiórki kokosowe do dekoracji


PRZYGOTOWANIE


Połącz czekoladę pokruszoną, kakao i wrzącą wodę. 
Dokładnie wymieszaj i odstaw do wystygnięcia.
W małej misce wymieszać sól, mąkę i sodę. 
W drugiej misce mikserem mieszamy masło i cukier, na drugim poziomie, następnie dodajemy jajko i dokładnie łączymy. 
Wlewamy łyżeczkę wanilii i miksujemy ponownie.
Następnie dodajemy mieszankę kakao i czekolady i mieszamy.
Na samym końcu dodajemy na przemian mąkę i mleko, wszystko dokładnie mieszając mikserem.
Nie przerazić się że konsystencja ciasta jest płynna bo tak powinno być :)
Przygotowane ciasto przelewamy do tortownicy i wkładamy do rozgrzanego piekarnika w temp. 170 stopni i pieczemy około 35 min, najlepiej sprawdzając patyczkiem czy będzie suchy po wyjęciu.
Upieczone ciasto wykładamy na stojaku do wychłodzenia.
KREM CZEKOLADOWY:
 Kakao mieszamy z masłem, najlepiej rękoma. Następnie dodajemy 2 szklanki cukru pudru, mleko i wanilię, miksujemy mikserem aż powstanie pyszny puszysty krem.
Na wystygnięte ciasto nakładamy krem i dekorujemy czereśniami oraz wiórkami kokosa.





Komentarze

  1. takie ciasto musi smakować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogólnie cały czas poszukuję idealnego przepisu na ciasto czekoladowe kombinuję i testuję troszkę zmieniam dodaję, myślę że te ciasto jest pyszne wręcz idealne na pewno jeśli chodzi o krem :)
      pozdrawiam

      Usuń
  2. Nie, proszę nas już nie torturować. Obiecaliśmy sobie nie jeść po 18.

    OdpowiedzUsuń
  3. To jest to czego szukałam.... pychotka! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ciasto mega aptyczne Ci wyszło:)))) i na pewno zeszło na licytacji:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie otrzymałam wiadomość, że rozeszło się w mgnieniu oka! najważniejsze!

      Usuń
  5. ooooo niee, A ja właśnie nie mam nic do kawy!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasto jest boskie, idealne!!! Skosztowałam na licytacji...:-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz