Tarta czekoladowa z gruszkami i bananami

Dzisiaj wyjeżdżam na BLOG FORUM do Gdańska już nie mogę się doczekać, ale też nie mogę zostawić Mojego Narzeczonego bez słodkości na weekend, dlatego przygotowałam dla niego pyszną ekspresową tartę czekoladową :)

 SKŁADNIKI: FORMA 26CM

200 gr herbatników maślanych pełnoziarnistych 
1 szklanka mielonych migdałów
3/4 kostki masła 
4 małe gruszki
1 duży banan

polewa czekoladowa

100 gr gorzkiej czekolady
70 gr czekolady mlecznej
6 łyżeczek śmietanki kremówki 36%
3 łyżeczki masła


PRZYGOTOWANIE

Herbatniki rozbijamy na miazgę, ja robię to za pomocą młotka to mięsa w dużej misce, dodajemy migdały i rozpuszczone masło. Dokładnie wszystko mieszamy.
Foremkę do tarty natłuszczamy, wykładamy przygotowane ciasto herbatnikowe i wkładamy do lodówki na około 30min.
Następnie rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni i pieczemy ciasto około 10 min, aż zrobi się lekko brązowawe.
Wyjmujemy i pozostawiamy do wystygnięcia.
W tym czasie kroimy gruszki i banana w plasterki.
W garnuszki rozpuszczamy masło dodajemy śmietankę i podgrzewamy aż zacznie bulkotać ;)
Dodajemy czekoladę i dokładnie mieszamy, aż powstanie masa czekoladowa.
Na wystudzone ciasto wykładamy plaster gruszki zalewamy polewą czekoladową i wykładamy kolejnymi plasterkami gruszki i banana. Ja dodatkowo posypałam cukrem brązowym oraz gotowymi płatkami czekoladowymi. Wkładamy do lodówki na 2 godz.


Komentarze

  1. Prezentuje się niezwykle apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niestety na diecie,ale goscie sobie chwala poki co :) pozdrawiam

      Usuń

Prześlij komentarz