Aromatyczna zupa z soczewicy

Kolejna odsłona mojej współpracy z Moniką Frank z MÓJ DIETETYK dzisiaj Monia zaproponowała mi pyszną zupę z czerwonej oczywiście soczewicy :) zdrowo i dietetycznie :)

SKŁADNIKI: 1 OSOBA




50           g              Soczewica czerwona, nasiona suche
200         g              Włoszczyzna (świeża lub mrożona)
100         g              Ziemniaki
40           g              Cebula
40           g              Koncentrat pomidorowy 30%
250         g              Bulion warzywny ekologiczny z kostki
10           g              Olej rzepakowy uniwersalny
                              Ząbek czosnku, natka pietruszki, majeranek


 PRZYGOTOWANIE


Soczewicę przepłukać wodą i umieścić w garnku. Następnie zalać bulionem i zacząć gotować. Po 5 minutach od zagotowania dodać włoszczyznę i pokrojone w kostkę ziemniaki, w razie potrzeby dodać wody. W międzyczasie cebulę pokroić w kostkę, zeszklić na oleju i dodać do zupy. Gdy soczewica będzie już prawie miękka (ok. 15-20 minut), dodać koncentrat, szczyptę majeranku i przeciśnięty przez praskę czosnek. Doprawić odrobiną soli i pieprzem, gotować jeszcze 10 minut. Zupę podać obficie osypaną natką pietruszki.




























Komentarze

  1. super przepis, zupka wyszła przepyszna! Plz kontynuujcie tą serię dietetyczną! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciesze sie bardzo kontynuujemy dzisiaj wrzucilam przepis na lososia polecam i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. też zrobiłam ostatnio zupę z soczewicy. Wydawało mi się, że jej nie lubię, ale okazało się, że uwielbiam :) W sumie skład taki sam, tylko soczewicę wzięłam zieloną :) Pozdrawiam! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana ja z soczewicy zielonej to uwielbiam sałatki są genialne :) lubię tez ugotowaną w bulionie potem podsmażoną na patelni z śmietanką tortową 36% buziak :**

      Usuń

Prześlij komentarz