Drożdżowy rogal XXL z musem jabłkowo-gruszkowym i migdałami

Ostatnio pokochałam piec ciasta drożdżowe i faszerować je :) pysznymi konfiturami domowej produkcji. Tym razem wykorzystałam mus jabłkowo-gruszkowy, który przygotowała moja Mama już na zimę, a ja nie mogłam się oprzeć. Połączenie dodatkowo z płatkami migdałów pyszności...dołożyłam również posiekane mango suszone oraz śliwkę suszoną, pyszności polecam

SKŁADNIKI: 2 DUŻE PORCJE ( JEDNĄ ZAWSZE ZAMRAŻAM )


600 gr mąki pszennej tortowej ( przesianej)

1 opakowanie suchych drożdży

100 ml oleju roślinnego

480 ml mleka ciepłego

1/2 łyżeczki soli

50 gr cukru drobnego

2 jajka

1 żółtko

1 łyżeczka ekstraktu waniliowego


LUKIER

sok z całej cytryny
pół szklanki cukru pudru 


PRZYGOTOWANIE
 
1. W dużej misce mieszamy suche składniki: ( mąkę, drożdże, sól i cukier)
2. W drugiej misce mieszamy ( jajka, żółtko, olej, ekstrakt i letnie mleko)
3. Do miski z sucha mieszanką wlewamy powoli  mokre, wymieszane składniki i wyrabiamy ciasto, ja robię to ręcznie około 15 min, jeśli konsystencja jest za rzadka to dodajemy mąki lub za gęsta trochę ciepłego mleka. Konsystencja wyrobionego ciasta musi być taka pół na pól :)
4. Przygotowane ciasto przekładamy do natłuszczonej miski, przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce na około godz i 30 min.
5. Ciasto powinno wyrosnąć ładnie, mi w każdym razie wyrosło :) ...Następnie wykładamy ciasto na stół posypujemy mąką i rozwałkowujemy na kwadrat i grubości około 1cm.

6. Smarujemy musem jabłkowo-gruszkowym, posypujemy migdałami i suszonymi owocami.
7. Zawijamy w rulon tworząc rogala.
8. Pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 175 stopni około 30 min aż się zarumieni.
9. Po upieczeniu wykładamy i zostawiamy do ostygnięcia.
10. W tym czasie przygotowujemy lukier. Sok mieszamy z cukrem pudrem, konsystencja wedle gustu można dodać również białko wtedy lukier będzie biały.
10. Rogala po wystygnięciu polewamy lukrem i posypujemy migdałami.




 

Komentarze

  1. Jakoś mi się dotychczas nie chciało robić takiego zawijanego ciasta, ale teraz może...:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. prosto i bezboleśnie hehehe też nie lubię się męczyć :))

      Usuń
  2. no kochana ale zaszalałaś! zjadło by się takie cudo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ostatnio mam fioła na punkcie drożdżowego ciasta :)) a dziękuję że się podoba :) jak się spotkamy to upiekę takiego rogalika XXL :*

      Usuń

Prześlij komentarz