Ciasto dyniowo-kokosowe z musem z białej czekolady udekorowane orzechami

W zeszłym roku piekłam na Wielkanoc ciasto marchewkowo-kokosowe przepis okazał się świetny, ciasto było mokre i takie delikatnie. Teraz postanowiłam wykorzystać ten sam przepis ale główną gwiazdą jest dynia francuska ( zielona w środku pomarańczowo-różowa, ma delikatny smak, słodkawy, bardzo zbliżony do żółtego melona) Ciasto okazało się strzałem w dziesiątkę, wyrosło pięknie i powiem że smakowo jeszcze lepsze od marchewki do tego dołożyłam orzechy nerkowca, migdały i chipsy kokosowe. Wysłałam na konkurs zobaczymy co z tego będzie a dla Was przepis :)

SKŁADNIKI: TORTOWNICA 24CM
1 i 3/4 szklanki mąki
1 i 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody
1 i 1/4 łyżeczki mielonego cynamonu
1/2 szklanki wiórków kokosowych
2 szklanki startej dyni ( 500 gr )
1 szklanka cukru
1/2 szklanki miodu płynnego
3 jajka
3/4 szklanki oleju
1/4 szklanki chudego mleka
orzechy nerkowca
płatki migdałów
chipsy kokosowe
MUS Z BIAŁEJ CZEKOLADY:
175 gr białej czekolady
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
1 łyżeczka ekstraktu migdałowego
50 ml śmietanki 30%
50 gr masła

PRZYGOTOWANIE:
Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni, tortownicy natłuszczamy i wykładamy papierem do pieczenia.
W misce miksujemy jajka z cukrem około 45sekund, następnie wlewamy ojej i miksujemy kolejne 45sekund.
Dodajemy dynię startą na dużych oczkach, miód, wiórki kokosowe i mleka, delikatnie mieszamy łyżką do uzyskania jednolitej masy.
Na końcu dodajemy przesianą mąkę, proszek do pieczenia,sodę i cynamon i wszystko dokładnie mieszamy mikserem na poziomie 2 aż, wszystkie produkty dokładnie zostaną wymieszane.
Wlewamy do tortownicy i pieczemy około 60min, Jeśli ciasto szybko zbrązowieje to przykrywamy folią aluminiową, ja tak przykryłam po 30minutach.
Po upieczeniu wykładamy i czekamy aż ostygnie.
MUS Z BIAŁEJ CZEKOLADY:
W rondelku rozpuszczamy masło i wlewamy śmietankę i zagotowujemy.
Rondelek zdejmujemy z ognia i dodajemy białą czekoladę oraz ekstrakty i dokładnie mieszamy do uzyskania jednolitej masy, przypominającej budyń.
Dekorujemy orzechami wedle gustu



Komentarze

  1. jeszcze lepsze od tamtego marchewkowego? nie masz sumienia, żeby tak kusić :P

    OdpowiedzUsuń
  2. wyszedł pyszny i jestem w szoku jak wyrósł rewelacja to ciasto naprawdę :) a dynia francuska o smaku mango idealnie pasuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja będę robiła niebawem coś dyniowego..może nawet ciasto :) Twoje wyszło takie soczyste ale mam na nie chrapę :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam jak lubisz mokre ciacha to to jest idealne :)

      Usuń
  4. Piękne wyrośnięte ciacho, chyba wykorzystam na nie świeżo zrobione puree z dyni :) Mus z białej czekolady tez mnie zafascynował - pycha!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz