Gotowany łosoś z ziemniaczano-chrzanowym puree i dressingiem jogurtowo-koperkowym

Upały och upały...nie chce sie jesc ...a juz tym bardziej gotować :) Szukając po internecie ciekawego przepisu na obiad.. co najważniejsze zdrowego pełnego białka , trafiłam na stronkę mojdietetyk.pl i tam odnalazłam super przepisy ...dzisiaj wykorzystałam własnie przepis na gotowanego łososia tylko sos zmieniłam na jogurtowy :)
oryginalny przepis:
http://www.mojdietetyk.pl/cos_pysznego_zdrowego/gotowany-losos-w-sosie-koperkowym-z-chrzanowymi-ziemniakami-puree.html

Przepis na jedną porcję dostarczającą 430 kalorii, 27 g białka, 15 g tłuszczu, 48 g węglowodanów.

  • 250 g ziemniaków
  • 1 i 1/2 łyżeczki chrzanu
  • 2 łyżki mleka
  • 100 g filetu z łososia
  • 1/2 kostki bulionowej
  • 1/3 natki koperku
  • 80 ml wody
  • 1 łyżeczka mąki
  • 1 łyżeczka lnu
  • 1/3 kostki bulionowej
  • sałata lodowa
  • 1/4 czerwonej papryki
  • mój sos: 180gr jogurtu greckiego light, łyżeczka majonezu light i pół pęczka koperku

 PRZYGOTOWANIE

 Filet z łososia gotujemy z małą ilością wody, tak aby ledwo przykrywała mięso, dodajemy 1/2 kostki bulionowej.
W osolonej wodzie gotujemy obrane ziemniaki, gdy będą już miękkie odcedzamy, dodajemy mleko, chrzan i ubijaczką tworzymy puree.

Do małego rondelka wlewamy wodę, podgrzewamy wraz z 1/2 kostki bulionowej, dodajemy posiekany koperek, len i mąkę i intensywnie mieszamy aż do zagotowania i zgęstnienia sosu, którym następnie polewamy rybę oraz ziemniaki.
Na talerzu układamy liście salaty, a na nich pokrojoną w cienkie plasterki paprykę.
PLUS MÓJ DRESSING: jogurt mieszamy z majonezem i posiekanym koperkiem, doprawiamy pieprzem i solą gotowe:)
Pychota!!!
 

Komentarze

Prześlij komentarz