Sernik z musem z brzoskwiń

Co do sernika na święta i swojej miłości do niego, trudno było mi wybrać idealny przepis, jednak znalazłam i nie żałuję :))
Ciężko jest mnie zadowolić jeśli chodzi o dobry sernik, ponieważ najlepsze serniki pieką na Wyspach Brytyjskich i naprawdę jak dla mnie są bezkonkurencyjni :)

Jednak, ja natrafiłam na GENIALNY przepis u Asi na babeczka.zuzka.pl
http://babeczka.zuzka.pl/2012/04/sernik-z-musem-brzoskwiniowym/

Smak tego ciasta przeszedł moje najśmielsze oczekiwanie, jest po prostu niesamowity, rozpływa się w ustach, idealnie słodki ( czyli nie za mało, nie za dużo ), wyrósł wysoki i bardzo puszysty ...brak słów ...a co najważniejsze z każdym dniem po przechowaniu w lodówce był coraz smaczniejszy :DD
polecam, pychota !!!!!!!!!!!!!!
przepis u mnie również:

Składniki na spód ciasteczkowy:
  • 200g herbatników
  • 75g roztopionego masła
Pokruszyć ciastka, wymieszać z roztopionym masłem tak, by powstał ‘mokry piasek’. Dno tortownicy o średnicy 24 cm wyłożyć papierem do pieczenia, boki posmarować tłuszczem. W dno wcisnąć przygotowane ciasteczka. Wsadzić do lodówki na czas przygotowania masy serowej.

Składniki na masę serową:
  • 800g twarogu zmielonego przynajmniej 2 krotnie (u mnie ‘Mój ulubiony’ z Wielunia)*
  • szklanka cukru
  • jeden budyń waniliowy (proszek)
  • łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 4 łyżki gęstej śmietany
  • 4 duże jajka
  • duża puszka brzoskwiń (sok nie będzie potrzebny)
*Jeśli użyjecie sera z małą zawartością tłuszczu, należy do masy serowej dodać 100g miękkiego masła i zmiksować razem z serem.
Ser zmiksować razem ze śmietaną, budyniem, ekstraktem waniliowym i cukrem. Następnie dodawać po jednym jajku krótko miksując po każdym.
Z brzoskwiń odłożyć 4 połówki, odsączyć i pokroić w plasterki. Plasterki wyłożyć na spód ciasteczkowy. Resztę brzoskwiń zmiksować na mus, odłożyć 3-4 łyżki, resztę dodać do sera i dokładnie wymieszać.
Przelać całą masę serową na schłodzony spód, na wierzch wyłożyć łyżką kleksy z musu, patyczkiem zrobić ‘esy floresy’ (ósemki). Piec w temperaturze 150° C przez ok. 1 godzinę 20 minut. Ostudzić w piekarniku przy uchylonych drzwiczkach. Wystudzony sernik schodzić w lodówce przez kilka godzin a najlepiej przez całą noc.



Komentarze

  1. O kurcze tak czytam i sobie myślę, że jest łatwy w przygotowaniu, będę musiała wypróbować:). Chociaż jeszcze w życiu nie robiłam sernika:). Twój wygląda przepysznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moniś polecam jest naprawdę świetny i pyszny :))

      Usuń
  2. zrobiłem go na święta wg przepisu ,,słodkiej babeczki" Super!! prosty jak nie wiem co.jestem facet i zrobiłem!!Trochę mi te kleksy nie wyszły [na wierzchu ]mus mi zatonął ale to drobiazg.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przepis jest super i świetnie wychodzi :), również pozdrawiam :)

      Usuń

Prześlij komentarz