Jajka sadzone - CIASTKA Z KREMEM

Magazyn KUCHNIA to moja ulubiona gazeta, a przepisy PRIMA APRILIS tak mi się spodobały, że postanowiłam upiec ciacha co wyglądają jak Jaja sadzone, są pyszne szczególnie krem taki delikatny i kremowy:)
pychota!!!

SKŁADNIKI: 12 -15 SZTUK

CIASTO:
200 gr mąki pszennej
1/2 łyżeczki soli
230 gr miękkiego masła
1/2 szklanki cukru pudru
kilka kropli olejku waniliowego

KREM I DEKORACJA:

350 gr ricotty
sok z 1/2 cytryny
2-3 łyżki cukru pudru
150 ml śmietanki kremówki
1 puszka moreli w syropie ( 12 - 15 połówek )


PRZYGOTOWANIE:

Robimy ciasto. Przesiewamy mąkę z solą. Masło ucieramy, aż stanie się puszyste. Dodajemy cukier puder i olejek waniliowy, ucieramy dalej aby powstała gładka masa. Porcjami, stale mieszając, wsypujemy mąkę. Zagniatamy ciasto, formujemy dwa placki, zawijamy w przezroczystą folię i wkładamy do lodówki  na godzinę. Następnie rozwałkowujemy ciasto o grubości 1/2 cm, foremką wykrywamy jajka i układamy na blasze wyściełanej pergaminem. Wstawiamy do lodówki na 30minut. Pieczemy w temp. 160 stopni około 15min. Studzimy.
Robimy krem, ucierając ricottę z sokiem cytrynowym i cukrem pudrem. Do masy dodajemy ubitą śmietankę. Smarujemy ciasto kremem. Na wierzchu każdego kładziemy połówkę moreli ( stroną przecięcia do dołu )




Komentarze

  1. Oo.. proszę! O wiele lepiej się czyta :)
    Dziękuję! :*

    Tak czytam ten przepis i czytam i zastanawiam się, czy podołam ^^ :) Wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana jasne że podołasz przepis prosty i szybciutki :)))
      btw cieszę się, że podoba Ci się teraz ...miałaś rację teraz o wiele lepiej :*

      Usuń
    2. Przynajmniej Ty wierzysz w moje możliwości :)
      To może jutro uda mi się spróbować i nie zagruzować kuchni ^^ :)

      Usuń
  2. Wyglądają smakowicie :) ja na prima aprilis upiekłam ciasto, które wygląda, jakby było obłożone jajkami sadzonymi :) nie wiem czy widziałaś na Fb, http://redandpale.blox.pl/2012/04/Ciasto-z-jajem-sadzonym-marcepanowo-brzoskwiniowe.html

    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz