Red Velvet cheesecake


polecam RED VELVET CHEESECAKE :)
Jest to moim zdaniem najlepsze ciasto jakie zrobiłam, przepis jest z oryginalnego amerykańskiego przepisu

Dodatkowo posypany czarną i białą czekoladą oraz migdałami :)

SKŁADNIKI:

Do sernika:

600g ser śmietankowy, temperatura  pomieszczenia
3/4 szklanki cukru
1/2 łyżeczki drobno startej skórki z cytryny, plus 1/2 łyżki świeżego soku z cytryny
1/4 łyżeczki grubej soli
2 duże jajka
1/2 szklanki kwaśnej śmietany

Na ciasto tortowe:

2 1/2 szklanki mąki tortowej
1 1/2 szklanki cukru
1 łyżeczka. sody
1 łyżka kakao w proszku
1 łyżeczka soli
2 jajka
1 1/2 szklanki olej roślinny
1 szklanka maślanki
2 łyżki czerwony barwnik spożywczy
1 łyżeczki ekstrakt waniliowy
1 łyżeczki biały destylowany ocet

Na lukier:

450g serka śmietankowego zmiękczonego
300g miękkiego masła
1 1/2 łyżeczki. ekstrakt waniliowy
3 szklanki cukru pudru

PRZYGOTOWANIE:

Do dekoracji użyłam 3/4 białej i gorzkiej czekolady oraz trochę migdałów
przygotowanie:

masa serowa:

Rozgrzać piekarnik do 180 stopni. W tym czasie wstawiamy wodę w czajniku i doprowadzamy do wrzenia. Korzystamy z elektrycznego miksera, mieszamy serek śmietankowy na puszysty, zgarniania  na bok miski. Stopniowo dodawać cukier i mieszamy na puszysta masę. Następnie dodajemy skórkę, sok z cytryny i sól. Później jajka, po jednym po kolei, zgarniania na bok miski po każdym dodaniu na końcu dodajemy śmietanę.
Wszystko mieszamy  na gładką masę.
Tortownice wypełniamy papierem pergaminowym i wlewamy masę serową, wrzątek z czajnika wlewamy do drugiego naczynia w którym umieszczamy tortownicę z masą serową. Przykrywamy ją folią aluminiową i wkładamy do piekarnika, pieczemy około 60min.
Po upieczeniu zostawiamy w wyłączonym piekarniku 15min żeby masa nie opadła, wyjmujemy i po wystygnięciu wkładamy na lodówki najlepiej na cała dobę.
ciasto tortowe:
Rozgrzać piekarnik do 180 °. Przesiać razem mąkę, cukier, sodę, kakao i sól w misce.
w drugiej misce mieszamy jaja, olej, maślanka, barwnik żywności, olejek waniliowy,  ocet i w dużej  misce mieszamy mikserem razem z suchymi składnikami aż dobrze będą połączone. Mieszamy około 2min.
Ja ciasto piekłam na dwa razy podzieliłam po prostu na pół.
Tortownice smarujemy masłem i mąką posypujemy i pieczemy około 30min
Sprawdzamy patyczkiem czy nie jest mokry.
Zostawiamy 5min po wyłączeniu piekarnika, po czym wyjmujemy i czekamy aż wystygnie. Tak samo postąpiłam z drugą częścią ciasta.

masa lukrowa:

 ser, masło i wanilię mieszamy razem w dużej misce mikserem. Dodać cukier, aż lukier będzie lekki i puszysty, 5-7 minut.
ułożenie tortu:
Po wystygnięciu ciasta kładziemy pierwszą część potem schłodzoną dzień wcześniej masę serową, następnie druga warstwę. Tort smarujemy lukrem i ja posypałam utartą biała i gorzką czekolada oraz migdałami, chowamy do lodówki i chłodzimy 30min przed podaniem:)


Komentarze

Prześlij komentarz