Ciasto marchewkowo - kokosowe z musem z białej czekolady

Wielkanoc nadchodzi wielkimi krokami, do tego dzisiaj mam BABSKI WIECZÓR, dlatego postanowiłam przygotować pyszne ciasto marchewkowe...Polecam jest pyszne, intesywne połączenie marchewki cynamonu i kokosu z białą czekoladą ......hmmm rewelacja do tego jest mokre tak jak lubię :)

SKŁADNIKI: TORTOWNICA 24CM

1 i 3/4 szklanki mąki
1 i 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody
1 i 1/4 łyżeczki mielonego cynamonu
1/2 szklanki wiórków kokosowych
2 szklanki startej marchewki
1 szklanka cukru
1/2 szklanki miodu płynnego
3 jajka
3/4 szklanki oleju
1/4 szklanki chudego mleka

MUS Z BIAŁEJ CZEKOLADY:

175 gr białej czekolady
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
1 łyżeczka ekstraktu migdałowego
50 ml śmietanki 30%
50 gr masła
barwnik spożywczy, zielony

PRZYGOTOWANIE:

Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni, tortownicy natłuszczamy i wykładamy papierem do pieczenia.
W misce miksujemy jajka z cukrem około 45sekund, następnie wlewamy ojej i miksujemy kolejne 45sekund.
Dodajemy marchewkę startą na dużych oczkach, miód, wiórki kokosowe i mleka, delikatnie mieszamy łyżką do uzyskania jednolitej masy.
Na końcu dodajemy przesianą mąkę, proszek do pieczenia,sodę i cynamon i wszystko dokładnie mieszamy mikserem na poziomie 2 aż, wszystkie produkty dokładnie zostaną wymieszane.
Wlewamy do tortownicy i pieczemy około 60min, Jeśli ciasto szybko zbrązowieje to przykrywamy folią aluminiową, ja tak przykryłam po 30minutach.
Po upieczeniu wykładamy i czekamy aż ostygnie.
MUS Z BIAŁEJ CZEKOLADY:
W rondelku rozpuszczamy masło i wlewamy śmietankę i zagotowujemy.
Rondelek zdejmujemy z ognia i dodajemy białą czekoladę oraz ekstrakty i dokładnie mieszamy do uzyskania jednolitej masy, przypominającej budyń, na końcu wlewamy ekstrakt do uzyskania zielonego koloru.
Mus nakładamy na wystygnięte ciasto i dekorujemy wedle uznania, ja kupiłam marcepanowe marchewki:)





Komentarze

  1. Bardzo smakowite ciasto. Śliczne udekorowane:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Och , jakie śliczne! Bardzo mi się podoba!
    Pysznie u Ciebie!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. jaka jest średnica tej tortownicy? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana średnica 26cm ale możesz spokojnie wykorzystać 24cm bo ciasto jest niskie...tak jak brownie :))buzka

      Usuń
    2. zrobiłam, pychota. Polecam każdemu :)

      Usuń

Prześlij komentarz